POSTANOWIENIA OGÓLNE

„DAKAR” lub „Usługodawca” – DAKAR S.W. SZEWCZENKO SP.J. z siedzibą w IGNATKACH przy ul. PRZEMYSŁOWEJ 36, 16-001 IGNATKI, działająca pod marką DAKAR S.W. SZEWCZENKO SP.J. , zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym W Białymstoku , Wydziale XII Gospodarczym KRS pod numerem 0000202858, NIP:9661538712, REGON:051977525 e-mail: sklep@klikmeble.pl (dalej zwana : DAKAR).

Adres siedziby jest także adresem do kontaktu oraz składania reklamacji.

„Regulamin” – niniejszy regulamin, który w zakresie usług elektronicznych jest regulaminem o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

„Konsument” – osoba fizyczna zawierająca z Dakar umowę sprzedaży w ramach Serwisu niezwiązaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

„Przedsiębiorca na prawach konsumenta” - osoba fizyczna zawierająca z Dakar umowę sprzedaży w ramach Serwisu bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

„Serwis” – portal internetowy (e-sklep) Dakar znajdujący się pod adresem: www.klikmeble.pl

„Użytkownik” – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych albo osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, działająca przez prawidłowo umocowane osoby, posiadające adres dla doręczeń na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, która dokonała Rejestracji lub kupuje towar bez dokonania Rejestracji oraz korzysta z usług świadczonych drogą elektroniczną w Serwisie, w Aplikacji (o ile zostanie stworzona).

„Rejestracja” – utworzenie konta w Serwisie, w Aplikacji (o ile zostanie stworzona).

Konto/ Konto Klienta – bezpłatna Usługa Elektroniczna udostępniana Użytkownikowi w ramach Serwisu, Aplikacji (o ile zostanie stworzona); oznaczony loginem i hasłem zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Dakar pozwalający na korzystanie przez Użytkownika z dodatkowych funkcjonalności/usług określonych Regulaminem. Użytkownik loguje się na swoje Konto Klienta po dokonaniu Rejestracji.

„Karta Podarunkowa” - bon towarowy sprzedawany w postaci karty, uprawniający posiadacza do nabycia towarów w Serwisie.

„Kampania sprzedażowa” – ograniczony z góry czas, w ramach którego Dakar przedstawia w Serwisie, w Aplikacji (o ile zostanie stworzona) Użytkownikom wyłącznie zarejestrowanym Użytkownikom, informacje dotyczące poszczególnych towarów, w zakresie których po złożeniu przez Użytkownika oferty, przyjętej następnie przez Dakar, może zostać zawarta umowa sprzedaży.

„Aplikacja” – (o ile zostanie stworzona) oznacza oprogramowanie pod nazwą „Klikmeble” udostępniane Użytkownikowi przez Usługodawcę do instalacji na posiadanym przez Użytkownika urządzeniu mobilnym i pozwalające w szczególności na korzystanie z Serwisu bez konieczności uruchamiania przeglądarki internetowej;

„Przerwa Techniczna” – czasowe wyłączenie funkcjonalności Serwisu, Aplikacji (o ile zostanie stworzona) w całości lub w części, związane z awarią Serwisu, Aplikacji (o ile zostanie stworzona), w tym serwerów Aplikacji (o ile zostanie stworzona), lub związane z koniecznością konserwacji tych serwerów bądź modernizacją lub przebudową Serwisu, Aplikacji (o ile zostanie stworzona), w czasie którego nie jest możliwe korzystanie ze wszystkich lub wybranych Usług Elektronicznych,

„Usługa Elektroniczna” – udostępnione Użytkownikowi przez Usługodawcę funkcjonalności Serwisu, Aplikacji (o ile zostanie stworzona), w szczególności usługi opisane w pkt. 18 Regulaminu, stanowiące usługi świadczone drogą elektroniczną w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 344ze zm.);

  1. ZAKRES OBOWIĄZYWANIA

    1.1 Dakar świadczy nieodpłatnie usługi drogą elektroniczną za pośrednictwem Serwisu, Aplikacji tj. możliwość przeglądania treści, usługę prowadzenia Konta, dodawania opinii o zakupionych towarach, prezentowanie Klientom bieżących powiadomień bezpośrednio z poziomu przeglądarki internetowej (powiadomienia „push”);, tj. usługę prowadzenia konta oraz usługę Newslettera, prowadzi sprzedaż towarów za pośrednictwem Serwisu oraz umożliwia zawarcie umowy o świadczenie odpłatnych usług za pomocą Serwisu, Aplikacji. Sprzedaż towarów realizowana jest w ramach poszczególnych Kampanii sprzedażowych. Zarówno ilość dostępnych towarów, jak i czas trwania, podane są indywidualnie dla każdej Kampanii sprzedażowej.

    1.2 Ceny podane w Serwisie, w Aplikacji są cenami brutto zawierającymi należne podatki, w tym w szczególności podatek od towarów i usług (podatek VAT) w wysokości określonej przez aktualnie obowiązujące przepisy prawa. Postanowienia dotyczące sprzedaży towarów stosuje się odpowiednio do odpłatnych usług świadczonych przez Dakar, chyba że zastrzeżono inaczej.

    1.3 Dokonując Rejestracji lub kupując towar bez dokonania Rejestracji Użytkownik zawiera z Dakar umowę o świadczenie bezpłatnych usług drogą elektroniczną, na czas nieokreślony, którą może w każdej chwili rozwiązać na zasadach określonych w Regulaminie. Dokonując zakupu towarów dostępnych w ramach Kampanii sprzedażowych w Serwisie, w Aplikacji, Użytkownik zawiera z Dakar umowę sprzedaży wybranego towaru z obowiązkiem zapłaty, od której może odstąpić na zasadach określonych w Regulaminie, zgodnymi z obowiązującymi przepisami prawa.

    1.4 Dakar zobowiązany jest dostarczyć Użytkownikowi zakupiony towar w terminach podanych w warunkach danej Kampanii sprzedażowej, zgodny z umową sprzedaży zawartą z Użytkownikiem i wolny od wad. Termin dostarczenia towaru podany w warunkach danej Kampanii sprzedażowej stanowi wiążące postanowienie umowne dla stron. Termin dostarczenia towaru nie będzie dłuższy niż 60 dni kalendarzowych.

    1.5 Poprzez podane jako termin dni robocze, należy rozumieć wszystkie dni tygodnia z wyjątkiem sobót, niedziel i dni ustawowo wolnych od pracy na terenie Rzeczpospolitej Polskiej.

    1.6 Koszty korzystania przez Użytkownika ze środków porozumiewania się na odległość ponosi Użytkownik. Koszt połączenia z Dakar wynika z taryfy podstawowej operatora telefonicznego i nie jest wyższy od kosztu zwykłego połączenia telefonicznego, zgodnie z pakietem taryfowym dostawcy usług, z którego korzysta Użytkownik.

  2. CZŁONKOSTWO W SERWISIE

    2.1 Kampanie sprzedażowe dostępne są w Serwisie, w Aplikacji wyłącznie dla Użytkowników.

    2.2 Założenie i korzystanie z konta Użytkownika w Serwisie, w Aplikacji jest bezpłatne i może zostać w każdej chwili rozwiązane przez Użytkownika. Członkostwo w Serwisie nie wiąże się dla Użytkownika z obowiązkiem poniesienia kosztów.

    2.3 Jeden Użytkownik może utworzyć w Serwisie wyłącznie jedno konto członkowskie w Serwisie oraz w Aplikacji.

    2.4 Oświadczenie Użytkownika o rezygnacji z członkostwa (wypowiedzenie umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną) może być przesyłane drogą e-mail na adres: sklep@klikmeble.pl. Umowa rozwiązuje się z chwilą otrzymania przez Dakar oświadczenia o rezygnacji, z wyłączeniem umów zawartych z Użytkownikami, których zamówienia pozostają w trakcie realizacji. W takich przypadkach umowa rozwiązuje się z upływem 14 dni od daty dostarczenia zamówionego towaru (okres wypowiedzenia).

    2.5 Każdy Użytkownik, który dokonał Rejestracji ma zapewniony bezpośredni, chroniony hasłem, dostęp do Serwisu, do Aplikacji.

    2.6 Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną zawierana jest w języku polskim.

  3. SPOSÓB KORZYSTANIA Z SERWISU

    3.1 W trakcie rejestracji przyszły Użytkownik zostanie poproszony o podanie danych osobowych (patrz punkt 15.1). Użytkownicy zobowiązani są do podania kompletnych, prawdziwych danych w celu prawidłowej realizacji zawartej umowy.

    3.2 Po zakończeniu procesu rejestracji Użytkownik otrzyma potwierdzenie rejestracji drogą elektroniczną wraz z potwierdzeniem istotnych warunków zawartej umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną.

    3.3 Hasło i pozostałe dane dostępu są poufne i nie powinny być przekazywane nieupoważnionym osobom .

    3.4 Użytkownicy nie mogą korzystać z Serwisu na warunkach innych niż ustalone, szczególnie poprzez zakłócanie jego funkcjonowania lub manipulację procesami technicznymi. Zakazane jest dostarczanie przez Użytkowników treści o charakterze bezprawnym oraz wulgarnym obrażającym.

    3.5 W zakładce "Moje konto" dostępnej w Serwisie, w Aplikacji po zalogowaniu się Użytkownika, istnieje możliwość podglądu zamówień będących w trakcie realizacji, wysłanych z magazynu Dakar oraz dostarczonych do Użytkownika.

    3.6 Na swoim koncie każdy Użytkownik może zarządzać swoimi ustawieniami i danymi, w tym subskrypcją Newslettera jak też danymi osobowymi.

    3.7 Dakar zastrzega sobie prawo do ostrzeżenia Użytkowników, o możliwości wypowiedzenia członkostwa oraz zmianie lub usunięciu przekazywanych przez nich danych, o ile zostanie naruszona którakolwiek z regulacji Regulaminu. Jeśli Użytkownik, nie będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, dokonuje rażącej ilości zwrotów towarów w stosunku do ilości towarów zatrzymanych, Dakar ma prawo do rozwiązania umowy z takim Użytkownikiem, po przeprowadzeniu postępowania wyjaśniającego dotyczącego stwierdzonych naruszeń.

  4. WARUNKI TECHNICZNE ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ

    4.1 Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Dakar są następujące:
    (a) połączenie z siecią Internet,
    (b) przeglądarka internetowa.

    4.2 Dakar zastrzega, że korzystanie z Serwisu, z Aplikacji może wiązać się ze standardowym ryzykiem związanym z wykorzystaniem sieci Internet, i rekomenduje Użytkownikom przedsięwzięcie odpowiednich kroków w celu ich zminimalizowania.

  5. ZAWARCIE UMOWY SPRZEDAŻY

    5.1 Na warunkach określonych w Regulaminie Użytkownik zawiera z Dakar umowę sprzedaży określonego towaru lub umowę o świadczenie odpłatnych usług.

    5.2 Informacje w Serwisie oraz w Aplikacji nie stanowią oferty wiążącej Dakar w rozumieniu Kodeksu cywilnego, lecz są one zaproszeniem do zawarcia umowy. Towary dostępne w ramach Kampanii sprzedażowych są dostępne wyłącznie do czasu wyczerpania zapasów (Dakar komunikuje w ramach Serwisu liczbę dostępnych towarów).

    5.3 Przesyłając zamówienie poprzez kliknięcie przycisku "Zamawiam i płacę", Użytkownik składa ofertę zawarcia umowy sprzedaży.

    5.4 W trakcie składania zamówienia, do momentu naciśnięcia przycisku „Zamawiam i płacę” Użytkownik ma możliwość samodzielnego korygowania wprowadzonych danych w ramach panelu „koszyk” poprzez dodanie lub usunięcie danej pozycji z koszyka. Skorygowania złożonego zamówienia można dokonać również poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres: sklep@klikmeble.pl.

    5.5 Po złożeniu zamówienia Użytkownik otrzymuje od Dakar drogą e-mail potwierdzenie złożenia zamówienia (złożenia oferty) zawierające wszystkie istotne elementy zamówienia, które stanowi potwierdzenie otrzymania zamówienia przez Dakar (wpłynięcia zamówienia do systemu informatycznego) i nie stanowi oświadczenia woli zawarcia umowy sprzedaży pomiędzy Dakar a Użytkownikiem. Umowa sprzedaży zostaje zawarta wyłącznie po potwierdzeniu przez Dakar dostępności towaru i wyraźnej akceptacji (przyjęciu) przez Dakar oferty Użytkownika, co zostanie potwierdzone osobnym e-mailem przesłanym do Użytkownika po skompletowaniu jego zamówienia.

    5.6 W przypadku, gdy przedmiotem zamówienia Użytkownika jest odpłatna usługa (np. wniesienia towaru lub jego montażu), z chwilą otrzymania przez Użytkownika potwierdzenia otrzymania zamówienia przez Dakar, dochodzi do akceptacji przez Dakar oferty złożonej przez Użytkownika, a więc do zawarcia umowy o świadczenie odpłatnych usług.

    5.7 Okres obowiązywania umowy o świadczenie odpłatnych usług jest tożsamy z czasem świadczenia usługi przez Dakar lub osobę trzecią, która na zlecenie Dakar wykonuje usługi na rzecz Użytkownika i podawany jest każdorazowo przy prezentacji danej usługi w Serwisie i w Aplikacji.

    5.8 Umowa sprzedaży towaru zawierana jest w języku polskim.

  6. CENY, KOSZTY PRZESYŁKI I OPIS TOWARÓW

    6.1 W Serwisie obowiązują ceny podawane każdorazowo w czasie składania zamówienia, na każdej stronie towaru oraz w terminach podanych w opisie każdej Kampanii sprzedażowej.

    6.2 Podane ceny są cenami ostatecznymi i zawierają podatek VAT w wysokości określonej przez aktualnie obowiązujące przepisy prawa oraz wszystkie pozostałe elementy składowe ceny, za wyjątkiem kosztów przesyłki.

    6.3 Koszty przesyłki są ustalane indywidualnie dla każdego zamówienia i zależą od wielkości i wagi towarów, a także sposobu wysyłki.

  7. ZAPŁATA ZA ZAKUPIONY TOWAR

    7.1 Dakar oferuje swoim Użytkownikom następujące metody płatności: (1) za pomocą karty kredytowej, (2) przelewem lub transferem internetowym poprzez jeden z systemów płatności akceptowanych przez Dakar, lub (3) płatność gotówką przy odbiorze w siedzibie Dakar.

    7.2 Dakar zastrzega sobie prawo do ograniczenia poszczególnych metod płatności dla poszczególnych towarów oraz wskazania innej metody płatności. Informacje o akceptowanych sposobach płatności oraz ograniczeniach dotyczących dostawy wskazywane są w sposób wyraźny, każdorazowo najpóźniej na początku składania zamówienia.

    7.3 W przypadku wyboru płatności gotówką przy odbiorze Dakar może się skontaktować z Użytkownikiem niebędącym Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, w celu potwierdzenia zamówienia, jeśli zamówienie opiewa na znaczną kwotę.

    7.4 Dakar akceptuje różne typy kart kredytowych m.in. Visa i Mastercard. Dla wygody Użytkownika, przy płatności kartą kredytową, system automatycznie zapamiętuje część informacji karty i umożliwia kolejne zakupy bez powtórnego wpisywania danych karty. Użytkownik może w każdym czasie zrezygnować z opcji zapamiętywania danych karty.

    7.5 W przypadku wyboru przez Użytkownika metody płatności innej niż płatność gotówką przy odbiorze, Użytkownik zobowiązany jest do dokonania zapłaty niezwłocznie po złożeniu zamówienia.

    7.6 W celu wystawienia faktury, prosimy każdorazowo składając zamówienie, wysyłać na adres: sklep@klikmeble.pl niezbędne dane do wystawienia faktury, wraz z podaniem numeru zamówienia, którego ma dotyczyć dokument. Faktura VAT zostanie przesłana w formie pliku pdf w ciągu 7 dni roboczych od daty dostawy podanej w treści potwierdzenia zamówienia, z zastrzeżeniem zachowania terminów na wystawienie faktury przewidzianych właściwymi przepisami.

  8. BONY RABATOWE

    8.1 Dakar może wydawać Użytkownikom bony rabatowe upoważniające do zakupu towarów z rabatem kwotowym lub procentowym przy założeniu ewentualnych progów minimalnej wartości zamówienia niezbędnej do realizacji bonu rabatowego zaznaczonych w warunkach wykorzystania bonu. Jeżeli Dakar będzie wydawać bony rabatowe, będą one przyznawane na zasadach wskazanych poniżej.

    8.2 Do bonów rabatowych należą w szczególności:
    (a) powitalne bony rabatowe za rejestrację w Serwisie jako następstwo skorzystania z zaproszenia do utworzenia konta w Serwisie;
    (b) bony rabatowe jako następstwo pierwszego opłaconego zamówienia dokonanego przez osobę zaproszoną przez danego Użytkownika;

    8.3 Bony rabatowe obowiązują tylko w określonym terminie lub podczas konkretnej Kampanii sprzedażowej, o czym Dakar każdorazowo przekazuje informację Użytkownikowi.

    8.4 Przedłużenie ważności bonu lub przeniesienie go na inną Kampanię sprzedażową nie jest możliwe.

    8.5 Prawa do wykorzystania bonów rabatowych nie można przenosić na innych Użytkowników (bony rabatowe są przypisane indywidualnie do poszczególnych Użytkowników).

    8.6 Bony rabatowe nie mogą być wykorzystane na pokrycie kosztów przesyłki.

    8.7 Bony rabatowe mogą zostać wykorzystane przy zakupie o określonej wartości minimalnej, podanej w warunkach dotyczących konkretnego bonu. Bony rabatowe nie podlegają wymianie na ekwiwalent pieniężny. Wartość detaliczna towarów brutto (kwota zamówienia składanego przez Użytkownika z wyłączeniem kosztów przesyłki) zostanie pomniejszona o wartość bonu rabatowego wykorzystywanego przez Użytkownika przy danym zakupie.

    8.8 Wartość kodu rabatowego rozkłada się proporcjonalnie na wszystkie towary zamieszczone w koszyku Użytkownika. Przy zakupie kilku towarów z wykorzystaniem bonu rabatowego cena brutto poszczególnych towarów zostanie pomniejszona proporcjonalnie.

    8.9 Bony rabatowe nie są środkami płatniczymi, a jedynie rabatami kwotowymi udzielanymi przez Dakar – pomniejszają wartość koszyka zakupów Użytkownika zgodnie z warunkami wykorzystania bonu. Użytkownik może skorzystać z bonu rabatowego na ostatnim etapie składania zamówienia, wpisując kod bonu rabatowego w polu oznaczonym „Użyj bonu rabatowego”. Użytkownik dokonuje zapłaty za towary zakupione z wykorzystaniem bonu rabatowego za pomocą dostępnych w Serwisie sposobów płatności.

    8.10 W ramach jednego zamówienia Użytkownik może wykorzystać wyłącznie jeden bon rabatowy. Bony rabatowe nie łączą się w ramach jednego zamówienia.

    8.11 Bony rabatowe nie są oprocentowane, a ich równowartość nie jest wypłacana w gotówce.

    8.12 W przypadku odstąpienia przez Użytkownika od umowy sprzedaży towarów nabytych w Serwisie,w Aplikacji z wykorzystaniem bonu rabatowego, Dakar zwróci środki pieniężne przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Użytkownik, chyba że Użytkownik ten wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Jeśli odstąpienie przez Użytkownika od umowy sprzedaży dotyczyło części towarów zakupionych z wykorzystaniem bonu rabatowego, Dakar dokona zwrotu wartości zwracanych towarów w kwocie widniejącej w potwierdzeniu dokonania zakupu (wartość towarów obniżonych proporcjonalnie do wartości bonu rabatowego). Dakar nie dokonuje zwrotu bonu rabatowego, chyba że warunki wykorzystania danego bonu stanowią odmiennie.

    8.13 Dakar może również wydawać bony rabatowe przydzielane indywidualnie poszczególnym Użytkownikom. W takim przypadku do wykorzystania takich bonów rabatowych odpowiednie zastosowanie postanowienia niniejszego punktu z ewentualnymi modyfikacjami wprowadzanymi indywidualnie przez Dakar. Dakar może w szczególności postanowić, że:
    (a) dla wykorzystania bonu nie jest konieczne osiągnięcie minimalnego porogu wartości zamówienia (w takim przypadku Użytkownikowi nie przysługuje prawo do otrzymania różnicy w formie gotówki lub przelewu, jeżeli wartość zakupionych towarów jest niższa niż wartość bonu rabatowego);
    (b) bony rabatowe tego typu będą zwracane Użytkownikowi w przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży towarów zakupionych z wykorzystaniem indywidualnie przydzielanego bonu rabatowego.

  9. KARTY PODARUNKOWE

    9.1 Karty Podarunkowe mogą być zakupione przez Użytkownika Serwisu („Nabywca”). Wykorzystanie Karty Podarunkowej przez osobę niebędącą Użytkownikiem wymaga rejestracji w Serwisie lub w Aplikacji.

    9.2 Do umowy sprzedaży Karty Podarunkowej stosuje się odpowiednio postanowienia dotyczące procedury zawarcia umowy sprzedaży towarów, z tym zastrzeżeniem, że w celu złożenia zamówienia na Kartę Podarunkową, Użytkownik powinien uprzednio skontaktować się Dakar w formie wiadomości e-mail na adres: sklep@klikmeble.pl. Następnie otrzyma on od Dakar wiadomość e-mail z linkiem, którego kliknięcie spowoduje przeniesienie do strony dedykowanej danemu Użytkownikowi, na której będzie on mógł dokonać zamówienia Karty Podarunkowej. Z chwilą otrzymania przez Użytkownika potwierdzenia otrzymania zamówienia Karty Podarunkowej przez Dakar, dochodzi do akceptacji przez Dakar oferty złożonej przez Użytkownika, a więc do zawarcia umowy sprzedaży Karty Podarunkowej

    9.3 Karty Podarunkowej nie można zakupić przy użyciu innej Karty Podarunkowej.

    9.4 Karta Podarunkowa nie podlega wymianie na środki pieniężne.

    9.5 Z chwilą doręczenia Karty Podarunkowej Nabywcy, na Nabywcę przechodzi ryzyko jej utraty lub uszkodzenia.

    9.6 Karta Podarunkowa jest ważna od daty jej wydania lub wysłania do Nabywcy, przez czas określony każdorazowo w zaproszeniu do składania ofert dotyczących Karty Podarunkowej (na stronie prezentacji Karty Podarunkowej w Serwisie, w Aplikacji). Upływ terminu ważności Karty Podarunkowej uniemożliwia skorzystanie z niej, co nie uchybia prawu Nabywcy do zwrotu świadczeń niewykorzystanych do dnia upływu ważności Karty Podarunkowej (odstąpienia od umowy).

    9.7 Kartę podarunkową można wykorzystać na zakup towaru, którego wartość jest taka sama lub wyższa niż wartość nominalna Karty Podarunkowej.

    9.8 Jeżeli wartość zamówienia przekracza aktualną wartość środków na Karcie, Użytkownik zobowiązany jest do zapłaty różnicy ceny w sposób określony przez Dakar dla danego rodzaju towaru.

    9.9 Karta Podarunkowa może być używana wyłącznie do czasu wyczerpania znajdujących się na niej środków. Doładowanie Karty Podarunkowej nie jest możliwe.

    9.10 Karty Podarunkowej nie można wykorzystać do płatności za towary objęte promocją, chyba że w warunkach promocji danego towaru wyraźnie zastrzeżono co innego.

    9.11 W przypadku umów zawartych na odległość, Nabywcy przysługuje prawo odstąpienia od zawartej z Dakar umowy o Kartę Podarunkową, w terminie 14 dni od dnia otrzymania Karty Podarunkowej. Termin ten jest zachowany w przypadku wysłania oświadczenia o odstąpieniu we wskazanym terminie, w szczególności na adres: sklep@klikmeble.pl.

    9.12 Nabywca nie jest zobowiązany do zwrotu Karty Podarunkowej, która uległa dezaktywacji (dobiegł końca termin ważności Karty Podarunkowej, Użytkownik skutecznie odstąpił od umowy sprzedaży Karty Podarunkowej, Użytkownik wykorzystał wszystkie środki zgromadzone na Karcie Podarunkowej). W przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży Karty Podarunkowej, umowę sprzedaży uważa się za niezawartą, a Karta Podarunkowa zostanie zdezaktywowana. Jeżeli Karta Podarunkowa została wykorzystana do zakupu towarów, Nabywca zachowuje prawo do odstąpienia w zakresie niewykorzystanych (niezrealizowanych) środków nominalnych przypisanych do Karty Podarunkowej. Oznacza to, że gdyby w okresie pomiędzy złożeniem oświadczenia o odstąpieniu od umowy sprzedaży o Kartę Podarunkową, a dezaktywacją Karty Podarunkowej, Nabywca lub inny Użytkownik wykorzystał w całości lub w części Kartę Podarunkową (uiścił płatność za jej pomocą), Dakar będzie zwolniony z obowiązku zwrotu Nabywcy kwoty zapłaconej za zakup Karty Podarunkowej w zakresie w jakim Nabywca lub inny Użytkownik wykorzystał ją w całości lub w części. Powyższe nie narusza uprawnień Nabywcy do odstąpienia od umowy sprzedaży towarów zakupionych z wykorzystaniem Karty Podarunkowej.

    9.13 Dakar zwraca Nabywcy kwotę wpłaconą z tytułu zakupu Karty, w terminie 14 dni od daty otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy sprzedaży Karty Podarunkowej.

    9.14 W przypadku odstąpienia przez Użytkownika od umowy sprzedaży towarów zawartej w ramach Serwisu lub Aplikacji z wykorzystaniem Karty Podarunkowej, Użytkownikowi nie przysługuje prawo do otrzymania zwrotu ceny w postaci gotówki czy przelewu w tej części, w jakiej cena sprzedaży została pokryta Kartą Podarunkową. W takiej sytuacji Użytkownik otrzyma zwrot środków w formie bonu towarowego w takim zakresie, w jakim dokonał zapłaty z wykorzystaniem Karty Podarunkowej.

    9.15 Bon otrzymany w wyniku rejestracji w Dakar po zaproszeniu przez bliską osobę nie może zostać zrealizowany, jeśli osoba zapraszająca i zaproszona mieszkają tymczasowo lub na stałe w tym samym gospodarstwie domowym. To samo ograniczenie dotyczy bonu otrzymanego w wyniku wysłania zaproszenia bliskiej osobie do zarejestrowania się w Dakar. Dakar zastrzega sobie prawo do anulowania złożonych zamówień, unieważnienia wszystkich bonów (z wyjątkiem kupionych kart podarunkowych) i/lub wykluczenia członka Dakar z programu Poleć Znajomego w przyszłości.

  10. DOSTAWA ZAKUPIONEGO TOWARU

    10.1 Dostawy są realizowane tylko na terenie Rzeczpospolitej Polskiej, na podany przez Użytkownika adres dostawy zamówienia.

    10.2 Dakar przesyła towary w terminie podanym w procesie składania zamówienia (termin spełnienia świadczenia przez Dakar), chyba że w odniesieniu do danego towaru, przed zawarciem umowy uzgodniono inaczej. Terminy dostaw są podawane na poszczególnych stronach towarów oraz na potwierdzeniu złożenia zamówienia.

    10.3 W przypadku nieodebrania towaru przez Użytkownika, Dakar wezwie Użytkownika do wykonania zawartej umowy sprzedaży i odbioru zakupionych towarów. W przypadku ponownego nieodebrania zamówionego towaru przez Użytkownika w wyznaczonym przez Dakar terminie, Dakar zastrzega sobie prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży w terminie kolejnych 14 dni od dnia bezskutecznego upływu terminu na odbiór towarów przez Użytkownika z powodu niewykonania umowy sprzedaży przez Użytkownika.

    10.4 Jeśli przesyłka nie zostanie odebrana przez Użytkownika z przyczyn leżących po stronie Użytkownika, Dakar może dochodzić od Użytkownika równowartości kosztów zwrotu przesyłki na adres magazynu Dakar, o ile nie zastrzeżono, że koszty te ponoszone są przez Dakar.

    10.5 Koszty dostawy towaru ponosi każdorazowo Użytkownik, za wyjątkiem dostaw będących przedmiotem oddzielnych ustaleń z Dakar. Informacje o kosztach dostawy są dostępne każdorazowo na stronie towaru.

    10.6 Z chwilą odbioru towaru od przewoźnika, na Użytkownika przechodzi niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia towaru. W przypadku, gdy Użytkownik zdecydował o skorzystaniu z przewoźnika, na wybór którego Dakar nie miał wpływu, przejście niebezpieczeństwa przypadkowej utraty lub uszkodzenia towaru następuje z chwilą wydania towaru przez Dakar przewoźnikowi wybranemu przez Użytkownika.

    10.7 W przypadku stwierdzenia uszkodzeń zewnętrznych paczki, w celu sprawniejszego przeprowadzenia weryfikacji zgłoszenia reklamacyjnego, prosimy o sporządzenie z kurierem protokołu szkody oraz powiadomienia o tym fakcie Dakar, pisząc na adres sklep@dakarmeble.pl. W przypadku uszkodzenia towaru podczas jego transportu, z zastrzeżeniem postanowienia punktu 10.6. zdanie drugie, Użytkownikowi przysługują roszczenia reklamacyjne określone w pkt. 13.2. poniżej.

  11. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

    11.1 Użytkownik będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta ma prawo odstąpić od umowy sprzedaży towaru w terminie 14 dni kalendarzowych od daty odbioru towaru. Użytkownik będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta ma prawo odstąpić od umowy bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyłączeniem bezpośrednich kosztów zwrotu towaru, które Użytkownik będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta zobowiązany jest ponieść we własnym zakresie, o ile nie zastrzeżono, że koszty te ponoszone są przez Dakar.

    11.2 Odstąpienie od umowy następuje poprzez złożenie przez Użytkownika będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Oświadczenie takie może zostać złożone z wykorzystaniem wzoru formularza o odstąpieniu od umowy (zgodnym z ustawowym wzorem formularza, o którym mowa w art. 30 ust. 1 ustawy o prawach konsumenta), stanowiącego załącznik do niniejszego Regulaminu. Oświadczenie można przesłać pocztą lub na adres mailowy: sklep@klikmeble.pl.

    11.3 Termin do odstąpienia od umowy uważa się za zachowany, jeżeli oświadczenie zostanie wysłane przed upływem 14 dni od otrzymania towaru. Użytkownik będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta ma obowiązek zwrócić towar niezwłocznie, nie później jednakże niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia zakupu towaru, przy czym dla zachowania terminu wystarczy odesłanie towaru przed jego upływem.

    11.4 W przypadku chęci dokonania zwrotu towaru Użytkownik będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta może skontaktować się z Dakar, wysyłając wiadomość na adres: sklep@klikmeble.pl. W celu usprawnienia procedury zwrotu, prosimy o podanie numeru zamówienia oraz przyczyny zwrotu, co nie jest jednak obligatoryjne. Użytkownik będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta może również złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy w inny jednoznaczny sposób, w tym za pośrednictwem Serwisu lub Aplikacji, korzystając z udostępnionej w tym celu funkcjonalności.

    11.5 Dakar, w sytuacji odstąpienia od umowy, zobowiązuje się do zwrotu przekazanej należności za kupione towary wraz z należnościami za ich dostarczenie, w taki sam sposób, w jaki została ona dokonana przez Użytkownika będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, w terminie nie późniejszym niż 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy. W przypadku płatności przy odbiorze, Dakar poprosi Użytkownika będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta o wskazanie numeru rachunku bankowego, celem dokonania zwrotu płatności, co nie uchybia obowiązkom Dakar wskazanych w zdaniu poprzedzającym. Jeżeli Dakar nie zaproponował, że sam odbierze towar od Użytkownika będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Użytkownika będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta do chwili otrzymania towaru z powrotem lub dostarczenia przez Użytkownika będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

    11.6 Dakar nie jest zobowiązany do zwrotu kosztów przesyłki poniesionych przez Użytkownika będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta przy dostarczeniu towaru po zakupie, przewyższających koszty najtańszego, zwykłego sposobu dostarczenia towaru oferowanego przez Dakar.

    11.7 Jeżeli płatność była dokonywana z wykorzystaniem bonu rabatowego, Użytkownik będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta otrzyma zwrot faktycznie uiszczonej opłaty pieniężnej, a wykorzystane bony rabatowe zostaną ponownie zapisane na koncie Użytkownika będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta.

    11.8 Jeżeli płatność była dokonywana z wykorzystaniem Karty Podarunkowej, wówczas zwrot płatności następuje za zgodą Użytkownika będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta w formie bonu dodawanego do konta Użytkownika będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, który dokonał płatności Kartą Podarunkową.

    11.9 Użytkownik będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.

    11.10 Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje Użytkownikowi będącym Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta w przypadku zawarcia umowy:
    1) której przedmiotem jest towar wyprodukowany według specyfikacji Użytkownika będącym Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
    2) której przedmiotem świadczenia jest towar ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia,
    3) której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych,
    4) której przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi towarami,
    5) o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu towaru, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi.

    11.11 W przypadku, o którym mowa w pkt. 11.10. 5) powyżej, Dakar może przyznać Użytkownikowi będącym Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta prawo do odstąpienia od umowy w terminie 10 dni od dnia zawarcia umowy. Do odstąpienia od umowy o świadczenie usług wskazanych w pkt. 11.10. 5) powyżej, stosuje się odpowiednio postanowienia dotyczące odstąpienia od umowy sprzedaży towarów. Każdorazowo ewentualne prawo do takiego odstąpienia zostanie wyraźnie zastrzeżone w opisie usługi na stronie internetowej Serwisu.

    11.12 W przypadku skorzystania z prawa do odstąpienia od umowy przez Użytkownika będącym Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, ponosi on bezpośrednie koszty zwrotu towaru, chyba, że Dakar oświadczył, że poniesie koszty zwrotu. W przypadku towarów, które ze względu na swój charakter nie mogą zostać w zwykłym trybie odesłane pocztą, koszt przesyłki zwrotnej jest analogiczny do kosztów, jakie Użytkownik będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta poniósł, składając zamówienie.

    11.13 Towary podlegające zwrotowi (odstąpieniu od umowy) prosimy kierować na adres siedziby Dakar.

    11.14 Istnieje możliwość odpłatnego (na koszt Użytkownika będącym Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta) zamówienia kuriera po odbiór przesyłki zawierającej towary zwracane ze względu na odstąpienie od umowy sprzedaży za pośrednictwem naszego Działu Obsługi Klienta (jest to jednak dobrowolne). W tym celu należy wysłać wiadomość, zawierającą numer zamówienia, na adres: sklep@klikmeble.pl. Koszt przesyłki zwrotnej jest analogiczny do kosztów, jakie Użytkownik będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta poniósł, składając zamówienie, o ile nie zastrzeżono, że koszty te ponosi Dakar.

    11.15 W przypadku dokonania zwrotu towarów zakupionych podczas akcji promocyjnych, gdzie dostawa do Użytkownika będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta nie wiązała się z żadną opłatą, w przypadku zamówienia przez Użytkownika będącym Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta kuriera za pośrednictwem Działu Obsługi Klienta, koszty przesyłki zwrotnej będą ustalane na podstawie cennika firmy kurierskiej, o ile nie postanowiono, że koszty te ponosi Dakar. Dokładnych informacji co do wysokości opłat udzieli każdorazowo Dział Obsługi Klienta po wcześniejszym kontakcie mailowym pod adresem: sklep@klikmeble.pl.

  12. REKLAMACJE

    12.1 Reklamacje dotyczące świadczenia usług drogą elektroniczną można złożyć w szczególności na adres e-mail: sklep@klikmeble.pl lub drogą pisemną na adres siedziby Dakar.

    12.2 W celu szybszego rozpatrzenia zgłoszenia reklamacyjnego, prosimy o podawanie w zgłoszeniu co najmniej nazwy, pod jaką Użytkownik występuje w Serwisie (adres mailowy) oraz opisu zgłaszanych zastrzeżeń.

    12.3 Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje są niepełne, Dakar zastrzega sobie prawo do kontaktu z Użytkownikiem w celu ich uzupełnienia.

    12.4 Dakar rozpatruje reklamację w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.

    12.5 Odpowiedź na reklamację wysyłana jest na adres e-mail lub adres korespondencyjny, według dyspozycji Użytkownika, wskazanej w reklamacji.

  13. REKLAMACJE DOTYCZĄCE TOWARÓW.

    13.1 Dakar jest odpowiedzialny za dostarczenie towaru bez wad i zgodnego z umową sprzedaży. Rękojmia zostaje wyłączona w przypadku sprzedaży towarów Użytkownikom innym aniżeli Konsumenci lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta.

    13.2 Użytkownik, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na koszt Dakar dostarczyć wadliwy towar na adres siedziby Dakar.

    13.3 Użytkownik ma prawo w pierwszej kolejności – przywrócenia zgodności towaru z umową przez jego naprawę lub wymianę, a dopiero później, przy spełnieniu określonych przesłanek, możliwość obniżenia ceny albo odstąpienia od umowy.

    13.4 Użytkownik ma prawo na wstępie złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, jeżeli:
    - brak zgodności towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego żądania naprawy towaru lub jego wymiany;
    - z oświadczenia Dakar lub okoliczności wyraźnie wynika, iż nie doprowadzi on towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta.

    13.5 Użytkownik, który stwierdził niezgodność towaru z umową, w celu szybszego i sprawnego rozpatrzenia zgłoszenia reklamacyjnego, proszony jest o przesłanie dokładnej i szczegółowej informacji dotyczącej tej niezgodności, w tym zdjęć wadliwego towaru, na adres: sklep@klikmeble.pl wraz z informacją dotyczącą preferowanego sposobu rozpatrzenia reklamacji. Dakar niezwłocznie skontaktuje się z Użytkownikiem na podany przez niego adres e-mail w sprawie dalszego sposobu rozpatrzenia reklamacji. Powyższe postanowienie nie uchybia obowiązkowi Dakar do rozpatrzenia reklamacji w terminie określonym właściwymi przepisami. Użytkownik, jest obowiązany udostępnić Dakar towar podlegający naprawie lub wymianie. Dakar odbiera od Użytkownika towar na swój koszt.

    13.6 Jeżeli Użytkownik zażądał wymiany lub naprawy towaru, a Dakar nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że żądanie to uznał za uzasadnione.

    13.7 Dakar ponosi odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową sprzedaży istniejący w chwili jego dostarczenia Użytkownikowi i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili.

  14. WYŁĄCZENIE ODPOWIEDZIALNOŚCI CYWILNEJ DLA HIPERLINKÓW

    14.1 W Serwisie, w Aplikacji dostępne są hiperlinki do innych stron internetowych.

    14.2 W przypadku otrzymania przez Dakar informacji o niezgodnych z prawem lub nieetycznych treściach, odpowiedni hiperlink zostanie usunięty z Serwisu, z Aplikacji.

  15. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

    15.1 Zasady przetwarzania danych osobowych w Serwisu, w Aplikacji znajdują się w Polityce Prywatności.

  16. PRAWA AUTORSKIE DO ILUSTRACJI

    16.1 Korzystanie z materiałów ilustracyjnych, zdjęciowych, kompozycji, układów stron oraz praw własności intelektualnej zawartych w Serwisie – niezależnie od formy – w celach innych niż użytek osobisty, jest niedozwolone, chyba że istnieje na to wyraźne zezwolenie ze strony Dakar.

  17. MOŻLIWOŚĆ POZASĄDOWEGO ROZWIĄZYWANIA SPORÓW

    17.1 Spór wynikający z umowy zawartej pomiędzy Użytkownikiem będącym Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta a Dakar może zostać zakończony polubownie w drodze postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich. Udział Dakar w postępowaniu w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich jest dobrowolny, a przekazywane poniżej informacje nie stanowią zobowiązania Dakar do wzięcia udziału w takim postępowaniu.

    17.2 Na zasadach określonych w ustawie z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej, pod rozstrzygnięcie stałych sądów polubownych przy wojewódzkich inspektorach Inspekcji Handlowej może być poddany na wniosek Użytkownika będącego konsumentem spór o prawa majątkowe wynikły z umowy zawartej pomiędzy Użytkownikiem będącym konsumentem a Dakar.

    17.3 Na zasadach określonych w ustawie z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej, jeżeli przemawia za tym charakter sprawy, wojewódzki inspektor Inspekcji Handlowej podejmuje działania mające na celu pozasądowe rozwiązanie sporu cywilnoprawnego pomiędzy Użytkownikiem będącym konsumentem a przedsiębiorcą poprzez umożliwienie zbliżenia stanowisk stron w celu rozwiązania sporu przez jego strony lub przedstawienie stronom propozycji rozwiązania sporu. Postępowanie wszczyna się na wniosek Użytkownika będącego konsumentem, złożony do wojewódzkiego inspektora właściwego ze względu na miejsce wykonywania działalności gospodarczej przez Dakar.

    17.4 Użytkownik będący konsumentem może również zwrócić się do powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów, do którego zadań należy w szczególności zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów oraz występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów.

    17.5 Zasady i procedury dostępu do pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich określane są odrębnie w przepisach prawa (w tym w szczególności w ustawie z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich) lub w regulacjach stosowanych przez podmioty uprawnione w ramach rozwiązywania sporów konsumenckich, w szczególności, w obowiązujących w tych podmiotach regulaminach. Użytkownik będący konsumentem może również uzyskać informacje o pozasądowych sposobach rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasadach dostępu do tych procedur na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, wojewódzkich inspektoratów Inspekcji Handlowych, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów oraz Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów 17.6. Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie ODR w sporach konsumenckich.

  18. APLIKACJA MOBILNA

    18.1 Użytkownik, który chce skorzystać z Usług Elektronicznych za pośrednictwem Aplikacji (o ile zostanie ona utworzona) zobowiązany jest w szczególności do pobrania Aplikacji tylko z legalnych źródeł.

    18.2 Aplikację można pobrać bezpłatnie na urządzenie mobilne Użytkownika ze sklepów internetowych z aplikacjami mobilnymi.

    18.3 Korzystanie z Aplikacji pobranej z innego źródła niż wskazane w ust. 18.2 powyżej może wiązać się z ryzykiem naruszenia integralności Aplikacji i połączenia ze szkodliwym oprogramowaniem, co stanowi zagrożenie dla bezpieczeństwa urządzenia mobilnego Użytkownika i przechowywanych w nim danych.

    18.4 W celu korzystania z Aplikacji, Użytkownik powinien:
    a) zapoznać się z niniejszym Regulaminem oraz informacjami o Aplikacji udostępnianymi w ramach sklepów, o których mowa w ust. 18.2 powyżej i zaakceptować je, oraz
    b) pobrać Aplikacje ze sklepu, o którym mowa ust. 18.3 powyżej, oraz
    c) zainstalować Aplikacje na urządzeniu mobilnym Użytkownika, postępując zgodnie ze wskazówkami wyświetlanymi po uruchomieniu procesu instalacji lub podawanymi przez sklepy, o których mowa w ust. 18.2 powyżej.

    18.5 Aplikacja łączy się z Serwisem za pomocą Internetu.

    18.6 Użytkownik musi spełniać następujące wymagania techniczne do korzystania z Aplikacji:
    a) posiadać połączenie z siecią Internet – w celu pobrania Aplikacji oraz w celu korzystania z usług Aplikacji wymagających połączenia z tą siecią,
    b) posiadać mobilne urządzenie elektroniczne, typu smartfon/tablet działające w oparciu o jeden z następujących systemów:
    i. Android w wersji 7 i wyższej,
    ii. iOS w wersji 13 i wyższej.

    18.7 Wymagania w przedmiocie wersji systemów operacyjnych, określone w ust. 18.6 lit. b powyżej, stanowią wymagania minimalne. Według najlepszej wiedzy Dakar, możliwe jest również korzystanie z Aplikacji za pośrednictwem niższych wersji systemów niż wymienionych w pkt. 18.6 lit. b Regulaminu, jednakże jedynie systemy operacyjne w wersjach wskazanych w powyższym punkcie zapewniają prawidłowe działanie Aplikacji.

    18.8 Dakar dołoży wszelkich starań, aby dostęp za pośrednictwem Aplikacji do danych z serwerów Aplikacji był możliwy przez 24 godziny na dobę i przez 7 dni w tygodniu, co nie wyłącza uprawnienia Dakar do zarządzenia Przerwy Technicznej i czasowego ograniczenia bądź wyłączenie w całości lub w części powyższego dostępu.

    18.9 W przypadku potrzeby zarządzenia Przerwy Technicznej, Usługodawca poinformuje o przewidywanym terminie wystąpienia i trwania Przerwy Technicznej w komunikacie wyświetlanym bezpośrednio w Aplikacji.

    18.10 Użytkownik w każdym czasie może odinstalować (usunąć) Aplikację ze swojego urządzenia mobilnego za pomocą ustawień tego urządzenia..

    18.11 Reklamacje dotyczące działania Aplikacji, można złożyć zgodnie z postanowieniami pkt 12 Regulaminu.

  19. RĘKOJMIA KONSUMENCKA DOTYCZĄCA USŁUG I TREŚCI CYFROWYCH ŚWIADCZONYCH W RAMACH SERWISU I APLIKACJI.

    19.1 Przepisy niniejszego rozdziału odnoszą się w sytuacji gdy zostanie stworzona Aplikacja jak tez wyłącznie do Użytkowników będących konsumentami oraz osobami fizycznymi zawierającymi umowę bezpośrednio związaną z ich działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tych osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nich działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

    19.2 Aplikacja stanowi treść cyfrową w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 344 ze zm.). Usługodawca w ramach Aplikacji świadczy usługi, które – w zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 344 ze zm.) - stanowią usługi cyfrowe w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, rozumiane zgodnie z tą ustawą jako usługi pozwalające Użytkownikowi na:
    a) wytwarzanie, przetwarzanie, przechowywanie lub dostęp do danych w postaci cyfrowej,
    b) wspólne korzystanie z danych w postaci cyfrowej, które zostały przesłane lub wytworzone przez Użytkownika lub innych użytkowników tej usługi,
    c) inne formy interakcji za pomocą danych w postaci cyfrowej.

    19.3 Przepisy niniejszego punktu 19 stosuje się wyłącznie w zakresie postanowień niniejszego Regulaminu dotyczących treści i usług cyfrowych.

    19.4 Usługodawca dostarcza Użytkownikowi, treść cyfrową lub usługę cyfrową niezwłocznie po zawarciu umowy. Umowę zawiera się przez Rejestrację i akceptację przez Użytkownika Regulaminu.

    19.5 Treść cyfrową uważa się za dostarczoną w chwili, gdy treść cyfrowa została udostępniona Użytkownikowi będącemu konsumentem lub pobrana na urządzenie mobilne Użytkownika, lub gdy Użytkownik lub jego urządzenie mobilne, uzyskali do niej dostęp. Usługę cyfrową uważa się za dostarczoną w chwili, gdy Użytkownik lub urządzenie mobilne Użytkownika, uzyskali do niej dostęp.

    19.6 Użytkownik będący konsumentem może odstąpić od zawartej umowy, jeżeli Usługodawca nie dostarczył mu, pomimo wezwania go do ich dostarczenia, treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, niezwłocznie lub w wyraźnie uzgodnionym przez strony terminie.

    19.7 Użytkownik będący konsumentem może odstąpić od umowy bez wzywania do dostarczenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, jeżeli:
    a) z oświadczenia Dakar wyraźnie wynika, że nie dostarczy treści cyfrowej lub usługi cyfrowej lub
    b) Dakar i Użytkownik uzgodnili, że określony termin dostarczenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej miał istotne znaczenie dla Użytkownika, a Dakar nie dostarczył ich w tym terminie.

    19.8 W razie odstąpienia przez Użytkownika, od umowy postanowienia pkt. 19.16. – 19.17., stosuje się odpowiednio.

    19.9 Treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są zgodne z umową, jeżeli
    a) ich opis, rodzaj, ilość, jakość, cechy oraz dostępność wsparcia technicznego i aktualizacji odpowiada zawartej umowie;
    b) pozostają przydatne do celu, do którego są potrzebne Użytkownikowi,
    c) nadają się do celów, w których zazwyczaj korzysta się z treści cyfrowej lub usługi cyfrowej tego rodzaju;
    d) posiadają cechy typowe dla treści cyfrowej lub usługi cyfrowej tego rodzaju i których Użytkownik będący konsumentem może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter treści cyfrowej lub usługi cyfrowej oraz publiczne zapewnienia złożone przez Dakar, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w jego imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że Dakar wykaże, że:
    i. nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie nie mógł o nim wiedzieć,
    ii. przed zawarciem umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny sposób,
    iii. publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję Użytkownika o zawarciu umowy;
    e) są zgodne z wersją próbną lub zapowiedzią, które zostały udostępnione Użytkownikowi będącemu konsumentem przez Dakar przed zawarciem umowy,
    f) zostały dostarczane z instrukcjami, których Użytkownik może rozsądnie oczekiwać.

    19.10 Dakar informuje Użytkownika o aktualizacjach niezbędnych do zachowania zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową oraz dostarcza je Użytkownikowi.

    19.11 Jeżeli Użytkownik będący konsumentem nie zainstaluje w rozsądnym czasie aktualizacji dostarczonych przez Usługodawcę zgodnie z pkt. 19.9, Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową, jeżeli:
    a) poinformował Użytkownika będącego konsumentem o aktualizacji i konsekwencjach jej niezainstalowania;
    b) niezainstalowanie lub niewłaściwa instalacja aktualizacji nie wynikały z błędów w instrukcji instalacji dostarczonej przez Usługodawcę.

    19.12 W przypadku gdy treść cyfrowa lub usługa cyfrowa jest niezgodna z umową, Użytkownik może żądać jej doprowadzenia do zgodności z umową. Dakar jest zobowiązany doprowadzić treść cyfrową lub usługę cyfrową do zgodności z umową w rozsądnym czasie i bez nadmiernych niedogodności dla Użytkownika.

    19.13 Dakar może odmówić doprowadzenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową, jeżeli doprowadzenie ich do zgodności z umową jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Dakar.

    19.14 Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową, wartość treści cyfrowej lub usługi cyfrowej zgodnej z umową.

    19.15 Wyłącznie w przypadku:
    a) wystąpienia jednej z sytuacji opisanych w pkt 19.13 i 19.14. powyżej;
    gdy Dakar nie doprowadził treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową zgodnie z postanowieniami wskazanymi w pkt 19.12. – 19.14;
    gdy brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest bardzo istotny;
    gdy z oświadczenia Dakar lub innych okoliczności wynika, że Dakar nie doprowadzi on treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Użytkownika;
    Użytkownik może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny treści cyfrowej lub usługi cyfrowej albo odstąpieniu od umowy. Obniżona cena powinna pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość treści cyfrowej lub usługi cyfrowej niezgodnej z umową pozostaje do wartości treści cyfrowej lub usługi cyfrowej zgodnych z umową.

    19.16 Po odstąpieniu od umowy Dakar nie może wykorzystywać treści innych niż dane osobowe dostarczone lub wytworzone przez Użytkownika w trakcie korzystania z treści cyfrowej lub usługi cyfrowej dostarczonych przez Dakar, z wyjątkiem treści, które:
    a) są użyteczne wyłącznie w związku z treścią cyfrową lub usługą cyfrową, które stanowiły przedmiot umowy;
    b) dotyczą wyłącznie aktywności Użytkownika w trakcie korzystania z treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, które stanowiły przedmiot umowy;
    c) zostały połączone przez Dakar z innymi danymi i nie mogą zostać rozłączone bez nadmiernych trudności;
    d) zostały wytworzone przez Użytkownika wspólnie z innymi Użytkownikami, którzy nadal mogą z nich korzystać.

    19.17 Dakar nie jest uprawniony do żądania zapłaty za czas, w którym treść cyfrowa lub usługa cyfrowa były niezgodne z umową, nawet jeżeli przed odstąpieniem od umowy Użytkownik z nich faktycznie korzystał.

  20. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

    20.1 Dakar zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu w przypadku wystąpienia przynajmniej jednej z poniżej wskazanych ważnych przyczyn (katalog zamknięty):
    1) zmiana przepisów prawa regulujących sprzedaż towarów lub usług, bądź świadczenia usług drogą elektroniczną przez Dakar wpływająca na wzajemne prawa i obowiązki określone w umowie o świadczenie usług lub umowie sprzedaży zawieranej pomiędzy Użytkownikiem a Dakar;
    2) konieczność dostosowania działalności Dakar do nakazów, orzeczeń, postanowień lub wytycznych wynikających z: (i) decyzji właściwego w zakresie działalności Dakar organu administracji publicznej lub (ii) orzeczenia sądowego znajdującego zastosowanie w zakresie działalności Dakar, wpływająca na wzajemne prawa i obowiązki określone w umowie o świadczenie usług lub umowie sprzedaży zawieranej pomiędzy Użytkownikiem a Dakar.
    3) zmiana sposobu świadczenia usług drogą elektroniczną przez Dakar spowodowana wyłącznie względami technicznymi lub technologicznymi (w szczególności aktualizacji wymagań technicznych wskazanych w niniejszym Regulaminie);
    4) zmiana zakresu lub zasad świadczenia przez Dakar usług świadczonych drogą elektroniczną, do których stosują się postanowienia Regulaminu, poprzez wprowadzenie nowych, modyfikację lub wycofanie przez Dakar dotychczasowych funkcjonalności lub usług objętych Regulaminem i oferowanych Użytkownikowi;
    5) połączenie, podział albo przekształcenie Dakar lub zmiana innych danych identyfikacyjnych Dakar określonych w Regulaminie.

    20.2 Dakar poinformuje Użytkowników o zmianie Regulaminu z odpowiednim wyprzedzeniem nie krótszym jednak niż 14 dni.

    20.3 W przypadku Użytkowników, którzy nie zaakceptowali Regulaminu, mają oni prawo do wypowiedzenia zawartej umowy w terminie 14 dni od dnia powiadomienia ich o zmianie Regulaminu. Zmiana Regulaminu nie wpływa na treść i warunki zawartych przez Użytkownika i Dakar umów sprzedaży towarów przed zmianą Regulaminu.

    20.4 W przypadku dokonania zmian w Regulaminie, Dakar udostępni tekst jednolity Regulaminu poprzez publikację na stronie oraz za pomocą wiadomości, przesłanej na podany przez Użytkownika adres e-mail.

Stan na 20.04.2024 r.