1. DOSTAWA ZAKUPIONEGO TOWARU

    1.1 Dostawy są realizowane tylko na terenie Rzeczpospolitej Polskiej, na podany przez Użytkownika adres dostawy zamówienia.

    1.2 Dakar przesyła towary w terminie podanym w procesie składania zamówienia (termin spełnienia świadczenia przez Dakar), chyba że w odniesieniu do danego towaru, przed zawarciem umowy uzgodniono inaczej. Terminy dostaw są podawane na poszczególnych stronach towarów oraz na potwierdzeniu złożenia zamówienia.

    1.3 W przypadku nieodebrania towaru przez Użytkownika, Dakar wezwie Użytkownika do wykonania zawartej umowy sprzedaży i odbioru zakupionych towarów. W przypadku ponownego nieodebrania zamówionego towaru przez Użytkownika w wyznaczonym przez Dakar terminie, Dakar zastrzega sobie prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży w terminie kolejnych 14 dni od dnia bezskutecznego upływu terminu na odbiór towarów przez Użytkownika z powodu niewykonania umowy sprzedaży przez Użytkownika.

    1.4 Jeśli przesyłka nie zostanie odebrana przez Użytkownika z przyczyn leżących po stronie Użytkownika, Dakar może dochodzić od Użytkownika równowartości kosztów zwrotu przesyłki na adres magazynu Dakar, o ile nie zastrzeżono, że koszty te ponoszone są przez Dakar.

    1.5 Koszty dostawy towaru ponosi każdorazowo Użytkownik, za wyjątkiem dostaw będących przedmiotem oddzielnych ustaleń z Dakar. Informacje o kosztach dostawy są dostępne każdorazowo na stronie towaru.

    1.6 Z chwilą odbioru towaru od przewoźnika, na Użytkownika przechodzi niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia towaru. W przypadku, gdy Użytkownik zdecydował o skorzystaniu z przewoźnika, na wybór którego Dakar nie miał wpływu, przejście niebezpieczeństwa przypadkowej utraty lub uszkodzenia towaru następuje z chwilą wydania towaru przez Dakar przewoźnikowi wybranemu przez Użytkownika.

    1.7 W przypadku stwierdzenia uszkodzeń zewnętrznych paczki, w celu sprawniejszego przeprowadzenia weryfikacji zgłoszenia reklamacyjnego, prosimy o sporządzenie z kurierem protokołu szkody oraz powiadomienia o tym fakcie Dakar, pisząc na adres sklep@dakarmeble.pl. W przypadku uszkodzenia towaru podczas jego transportu, z zastrzeżeniem postanowienia punktu 10.6. zdanie drugie, Użytkownikowi przysługują roszczenia reklamacyjne określone w pkt. 13.2. poniżej.

  2. ZWROTY - PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

    2.1 Użytkownik będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta ma prawo odstąpić od umowy sprzedaży towaru w terminie 14 dni kalendarzowych od daty odbioru towaru. Użytkownik będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta ma prawo odstąpić od umowy bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyłączeniem bezpośrednich kosztów zwrotu towaru, które Użytkownik będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta zobowiązany jest ponieść we własnym zakresie, o ile nie zastrzeżono, że koszty te ponoszone są przez Dakar.

    2.2 Odstąpienie od umowy następuje poprzez złożenie przez Użytkownika będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Oświadczenie takie może zostać złożone z wykorzystaniem wzoru formularza o odstąpieniu od umowy (zgodnym z ustawowym wzorem formularza, o którym mowa w art. 30 ust. 1 ustawy o prawach konsumenta), stanowiącego załącznik do niniejszego Regulaminu. Oświadczenie można przesłać pocztą lub na adres mailowy: sklep@klikmeble.pl.

    2.3 Termin do odstąpienia od umowy uważa się za zachowany, jeżeli oświadczenie zostanie wysłane przed upływem 14 dni od otrzymania towaru. Użytkownik będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta ma obowiązek zwrócić towar niezwłocznie, nie później jednakże niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia zakupu towaru, przy czym dla zachowania terminu wystarczy odesłanie towaru przed jego upływem.

    2.4 W przypadku chęci dokonania zwrotu towaru Użytkownik będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta może skontaktować się z Dakar, wysyłając wiadomość na adres: sklep@klikmeble.pl. W celu usprawnienia procedury zwrotu, prosimy o podanie numeru zamówienia oraz przyczyny zwrotu, co nie jest jednak obligatoryjne. Użytkownik będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta może również złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy w inny jednoznaczny sposób, w tym za pośrednictwem Serwisu lub Aplikacji, korzystając z udostępnionej w tym celu funkcjonalności.

    2.5 Dakar, w sytuacji odstąpienia od umowy, zobowiązuje się do zwrotu przekazanej należności za kupione towary wraz z należnościami za ich dostarczenie, w taki sam sposób, w jaki została ona dokonana przez Użytkownika będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, w terminie nie późniejszym niż 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy. W przypadku płatności przy odbiorze, Dakar poprosi Użytkownika będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta o wskazanie numeru rachunku bankowego, celem dokonania zwrotu płatności, co nie uchybia obowiązkom Dakar wskazanych w zdaniu poprzedzającym. Jeżeli Dakar nie zaproponował, że sam odbierze towar od Użytkownika będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Użytkownika będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta do chwili otrzymania towaru z powrotem lub dostarczenia przez Użytkownika będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

    2.6 Dakar nie jest zobowiązany do zwrotu kosztów przesyłki poniesionych przez Użytkownika będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta przy dostarczeniu towaru po zakupie, przewyższających koszty najtańszego, zwykłego sposobu dostarczenia towaru oferowanego przez Dakar.

    2.7 Jeżeli płatność była dokonywana z wykorzystaniem bonu rabatowego, Użytkownik będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta otrzyma zwrot faktycznie uiszczonej opłaty pieniężnej, a wykorzystane bony rabatowe zostaną ponownie zapisane na koncie Użytkownika będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta.

    2.8 Jeżeli płatność była dokonywana z wykorzystaniem Karty Podarunkowej, wówczas zwrot płatności następuje za zgodą Użytkownika będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta w formie bonu dodawanego do konta Użytkownika będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, który dokonał płatności Kartą Podarunkową.

    2.9 Użytkownik będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.

    2.10 Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje Użytkownikowi będącym Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta w przypadku zawarcia umowy:

    2.10.1 której przedmiotem jest towar wyprodukowany według specyfikacji Użytkownika będącym Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,

    2.10.2 której przedmiotem świadczenia jest towar ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia,

    2.10.3 której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych,

    2.10.4 której przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi towarami,

    2.10.5 o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu towaru, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi.

    2.11 W przypadku, o którym mowa w pkt. 11.10. 5) powyżej, Dakar może przyznać Użytkownikowi będącym Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta prawo do odstąpienia od umowy w terminie 10 dni od dnia zawarcia umowy. Do odstąpienia od umowy o świadczenie usług wskazanych w pkt. 11.10. 5) powyżej, stosuje się odpowiednio postanowienia dotyczące odstąpienia od umowy sprzedaży towarów. Każdorazowo ewentualne prawo do takiego odstąpienia zostanie wyraźnie zastrzeżone w opisie usługi na stronie internetowej Serwisu.

    2.12 W przypadku skorzystania z prawa do odstąpienia od umowy przez Użytkownika będącym Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, ponosi on bezpośrednie koszty zwrotu towaru, chyba, że Dakar oświadczył, że poniesie koszty zwrotu. W przypadku towarów, które ze względu na swój charakter nie mogą zostać w zwykłym trybie odesłane pocztą, koszt przesyłki zwrotnej jest analogiczny do kosztów, jakie Użytkownik będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta poniósł, składając zamówienie.

    2.13 Towary podlegające zwrotowi (odstąpieniu od umowy) prosimy kierować na adres siedziby Dakar.

    2.14 Istnieje możliwość odpłatnego (na koszt Użytkownika będącym Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta) zamówienia kuriera po odbiór przesyłki zawierającej towary zwracane ze względu na odstąpienie od umowy sprzedaży za pośrednictwem naszego Działu Obsługi Klienta (jest to jednak dobrowolne). W tym celu należy wysłać wiadomość, zawierającą numer zamówienia, na adres: sklep@klikmeble.pl. Koszt przesyłki zwrotnej jest analogiczny do kosztów, jakie Użytkownik będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta poniósł, składając zamówienie, o ile nie zastrzeżono, że koszty te ponosi Dakar.

    2.15 W przypadku dokonania zwrotu towarów zakupionych podczas akcji promocyjnych, gdzie dostawa do Użytkownika będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta nie wiązała się z żadną opłatą, w przypadku zamówienia przez Użytkownika będącym Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta kuriera za pośrednictwem Działu Obsługi Klienta, koszty przesyłki zwrotnej będą ustalane na podstawie cennika firmy kurierskiej, o ile nie postanowiono, że koszty te ponosi Dakar. Dokładnych informacji co do wysokości opłat udzieli każdorazowo Dział Obsługi Klienta po wcześniejszym kontakcie mailowym pod adresem: sklep@klikmeble.pl.